Lora Štrbac

Datum objave: 14. 06. 2024.

Nova meta-analiza objavljena u časopisu Aggression and Violent Behavior pokazala je da omega-3 masne kiseline mogu pomoći u smanjenju agresije kod djece i odraslih osoba.

Znanstvenici su prikupili podatke iz 29 randomiziranih kontroliranih ispitivanja (RCT) provedenih tijekom 28 godina, s ukupno 3918 sudionika koji su uzimali dodatke omega-3 masnih kiselina u prosječnoj dozi od 11,18 grama tijekom prosječnog trajanja od 16,4 tjedna.

Rezultati su pokazali da uzimanje dodataka omega-3 masnih kiselina ima značajan učinak na smanjenje agresivnosti. Ovi dodaci mogu smanjiti i reaktivne i proaktivne oblike agresije u kratkom roku, iako skromno.

Iako se ovaj učinak smatra skromnim, istraživači su primijetili da se primjenjuje široko na različite populacije te da nije ovisan o dobi i spolu. Komentirajući potencijalne mehanizme djelovanja, istaknuli su da omega-3 masne kiseline čine oko 35% stanične membrane i da su uključene u neurogenezu i signalizaciju živčanih stanica. Protuupalno djelovanje omega-3 masnih kiselina također može biti važno iz perspektive mozga, kao i učinci na cerebralni protok krvi.

U najmanju ruku, znanstvenici su dokazali da omega-3 masne kiseline trebaju biti razmatrane kao dodatak drugim terapijama, bilo psihološkim ili farmakološkim, te da bi njegovatelji trebali biti informirani o potencijalnim dobrobitima dodatka omega-3 masnih kiselina.

S obzirom na dodatne psihološke i fizičke dobrobiti dodataka omega-3 masnih kiselina i jednostavnu primjenu, istraživači vjeruju da je došlo vrijeme da se primjena omega-3 masnih kiselina uvede u praksu te da se nastavi sa znanstvenim istraživanjima njihove dugoročne učinkovitosti.

Izvor: Aggression and Violent Behavior