Josip Rešetar

Datum objave: 10. 07. 2018.

Prehrana bogata orašastim voćem, posebice orasima, pozitivno utječe na zdravlje srca i krvožilja te snižava rizik za razvoj kolorektalnog karcinoma, zaključak je studije objavljene u časopisu The Journal of Nutrition.

U trotjednom istraživanju je sudjelovalo 18 ispitanika koji su raspoređeni u skupinu koja je dnevno dobivala 42 grama oraha i kontrolnu skupinu. Ispitanicima su prije i po završetku istraživanja uzeti uzorci krvi i stolice koji su poslužili u proučavanju učinka konzumacije oraha na sastav fekalne mikrobiote, soli žučnih kiselina i markera metaboličkog zdravlja.

Kod ispitanika koji su konzumirali orahe pronađena je veća zastupljenost bakterijskih rodova Faecalibacterium, Roseburia i Clostridium.

Zanimljivo, bakterije iz roda Clostridium imaju veću sposobnost sinteze butirata koji ima blagotvoran učinak na stanice debelog crijeva (kolonocite), dok su bakterije roda Faecalibacterium u animalnim studijama pokazale protuupalan učinak kao i poboljšanje osjetljivosti na inzulin.

Dodatno, u fecesu ispitanika koji su dobivali orahe pronađena je i manja količina sekundarnih soli žučnih kiselina, koje su pojavljuju u višim koncentracijama kod osoba oboljelih od kolorektalnog karcinoma.

Unatoč obećavajućim rezultatima znanstvenici pozivaju na dodatna istraživanja koja bi trebala identificirati točne metabolite nastale razgradnjom oraha, koji prisutnošću ostvaruju blagotvoran učinak na zdravlje.