Datum objave: 26. 11. 2015.

Sve je više istraživanja koja pokazuju da emocionalne reakcije na okus, miris i izgled hrane igraju bitnu ulogu u prihvaćanju prehrambenih proizvoda kod potrošača. S druge strane, metode kojima bi se ove reakcije točno odredile, nisu dobro razrađene. Stoga je skupina europskih stručnjaka odlučila ispitati i upotrijebiti neke nove metode koje nisu bazirane na opisima osjećaja ispitanika, već prate njihove nesvjesne reakcije.

U navedenom novom istraživanju, istraživači su emocionalne reakcije na hranu ispitali četirima različitim metodama, među kojima su se dvije pokazale kao vrlo primjenjive. Radi se o testu projekcije osjećaja, koji se temelji na pretpostavci da pojedinci vlastita emocionalna stanja često pripisuju drugima, i praćenju pokreta očiju. Ispitanici su bili podijeljeni u tri skupine od najmanje 24 ispitanika te su trebali kušati dvije vrste različitih jogurta. Praćenje pokreta očiju poslužilo je kod procjene reakcija na pakiranje jogurta, dok je test projekcije osjećaja poslužio kod procjene učinka same konzumacije proizvoda. U testu projekcije ispitanici su prije i poslije konzumacije trebali procijeniti emocionalna stanja modela na fotografijama.

Rezultati su pokazali da razlika u emocionalnim odgovorima nakon konzumacije različitih voćnih jogurta nije bilo, odnosno da su reakcije bile slične bez obzira na tip voćnog jogurta, dok su malomasni jogurti bili povezani s pozitivnim osjećajima. Zanimljivo, jogurti s okusom vanilije bili su povezani s povećanjem osjećaja sreće.

Osim što su napomenuli da prikupljene informacije mogu izvrsno poslužiti u razvoju novih proizvoda, autori su napomenuli i kako se pokazalo da metode korištene u istraživanju predstavljaju dobar način prikupljanja podataka o emocionalnim reakcijama potrošača na prehrambene proizvode.

Izvor: Food Research International

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: jogurt,

Komentari