Ela Lučić

Datum objave: 17. 06. 2021.

Istraživači su uspješno izolirali molekule koje izlučuje kvasac sadržan u kefiru, a koji se pokazao učinkovitim protiv uzročnika kolere.

Daljnja istraživanja istaknula su protuupalni učinak tih molekula u suzbijanju takozvane „oluje citokina“ – ekstremnog imunosnog odgovora koji je uzrok smrti velikog broja pacijenata s COVID-19 bolešću.

Triptofol acetat molekula je koju izlučuje gljiva Kluyveromyces marxianus, a pretežno se nalazi u fermentiranim proizvodima koji sadrže probiotičke mješavine mikroorganizama, poput jogurta i kefira. Uloga triptofol acetata kao signalne molekule prethodno je pronađena u biljkama i algama. Dosadašnja istraživanja pokazala su kako antibakterijski učinak triptofol acetata uključuje ometanje komunikacije između bakterijskih stanica i ometanje u sintezi biofilma, koji igraju ulogu u napredovanju kolere.

Znanstvenici su u svom zaključku predložili postojanje još neprepoznatog mehanizma za unakrsnu inhibiciju međustanične komunikacije patogenih bakterija u mješavini probiotičkih mikroorganizama.

Rezultati studija pokazali su kako triptofol acetat remeti puteve detekcije kvoruma (komunikacija između stanica) humane crijevne patogene bakterijske vrste V. cholerae.

Ovo otkriće može objasniti antivirusna svojstva humane mikrobiote te pomoći u rasvjetljavanju zdravstvenih blagodati probiotičkih proizvoda kod bolesti povezanih s bakterijskim infekcijama.

Izvori: Microbiome