Ružica Vukadin

Datum objave: 23. 09. 2021.

Prema studiji s King's Collegea u Londonu, omega – 3 masne kiseline mogu povoljno izmijeniti sastav mikrobioma te tako potaknuti povećanu proizvodnju kratkolančanih masnih kiselina.

Međunarodna znanstvena udruga prebiotika i probiotika definira prebiotike kao supstrate koje selektivno koriste mikroorganizmi domaćina što povoljno utječe na zdravlje. Iako su prebiotici uglavnom sastavljeni od ugljikohidrata (inulin, fruktooligosaharidi, galaktooligosaharidi, itd), i neke druge nutrijente moguće je uključiti u skupinu prebiotika, poput polifenola, konjugiranih masnih kiselina dobivene iz višestruko nezasićenih masnih kiselina (PUFA) i oligosaharida iz humanog mlijeka.

U ovom istraživanju sudjelovalo je 69 ispitanika koji su šest tjedana svakodnevno unosili dodatke omega – 3 masnih kiselina u dozi od 500 mg ili dodatke inulina u dozi od 20 mg.

Rezultati su pokazali značajne promjene u bakterijskoj fermentaciji nakon uzimanja omega – 3 masnih kiselina u odnosu na inulin nakon iste vremenske izloženosti, što ide u prilog omega – 3 masnim kiselinama kao potencijalnim prebioticima.

Naime, uzimanje omega – 3 masnih kiselina u obliku dodatka prehrani značajno povećava rast bakterije Coprococcus spp. koja je negativno povezana s trigliceridima bogatim lipoproteinima vrlo niske gustoće (VLDL, VLDL-TG). Nadalje, povećava i rast bakterija iz roda Bacterioides spp., a smanjuje rast Collinsella bakterije koja se povezuje s nealkoholnom bolesti masne jetre (NAFLD), odnosno zabilježeno je kako se ovaj rod trostruko povećao kod oboljelih od NAFLD-a. Uzimanje inulina u obliku dodatka prehrani povećava rast bakterija iz rodova Bifidobacterium i Lachnospiraceae.

Istraživanje je također pokazalo kako su razine kratkolančanim masnih kiselina i masnih kiselina razgranatog lanca (butirat, izobutirat i izovalerat) povećane nakon uzimanja omega – 3 masnih kiselina u odnosu na inulin.

Autori ove studije smatraju kako omega – 3 masne kiseline imaju funkcionalna prebiotička svojstva jer mijenjaju sastav mikrobioma i potiču rast metabolita crijevne mikrobiote (kratkolančane masne kiseline i masne kiseline razgranatog lanca) te kao takvi povoljno utječu na cjelokupno zdravlje.

Izvor: Gut Microbes