Josip Rešetar

Datum objave: 12. 12. 2017.

U novijem znanstvenom istraživanju pokazano je da karcinogene stanice imaju sposobnost brže razgradnje šećera kojeg koriste za vlastiti rast što potvrđuje pozitivnu korelaciju šećera i karcinoma.

Naime, takav fenomen poznatiji je pod nazivom Warburgov učinak i karakteriziran je znatno većom razgradnjom šećera do laktata od strane karcinogenog tkiva. Iako je proveden velik broj studija na temu Warburgovog učinka, još uvijek nije poznato je li isti uzrok ili pak posljedica karcinoma. Međutim, aktualno istraživanje upravo daje objašnjenje o vezi između  Warburgova učinka i agresivnosti samog tumora.

Istraživanje je provođeno na stanicama kvasca koje imaju Ras proteine identične onima koji se nalaze u tumorskim stanicama, a čijom mutacijom može nastati karcinom.  Unutar stanica kvasca promatrana je poveznost aktivnosti Ras proteina s visoko aktivnim metabolizmom šećera. Dodatno, razlog zašto je kvasac poslužio kao dobar model istraživanja krije se u činjenici da je biokemijski mehanizam promatranog procesa ostao evolucijski sačuvan i u ljudskim stanicama.

Rezultati su pokazali da je razgradnja šećera povezana s aktivacijom Ras proteina koji su stimulirali kako diobu normalnih stanica tako i diobu tumorskih stanica. Međutim, istraživanje nažalost nije otkrilo koji je primarni uzrok Warburgova učinka.

Buduća istraživanja nastojat će s jedne strane otkriti je li se primarni uzrok Warburgova učinka također sačuvao u stanicama kvasca, dok će s druge strane pokušati uključiti onkologe kako bi problematika dobila svoju kliničku dubinu.

Izvor: Nature Communications