Datum objave: 28. 05. 2014.

Dovoljno je samo jednom. Poruka je to nove studije o pijančevanju koju su proveli znanstvenici sa Sveučilišta Massachusetts Medical School. Prema rezultatima njihove studije, samo jedna epizoda ovakve vrste konzumiranja alkohola može imati značajne posljedice na zdravlje, primjerice “curenje” bakterija iz crijeva te porast razine toksina u krvi. Ovi bakterijski toksini, zvani endotoksini potiču stvaranje imunoloških stanica uključenih u nastanak upale, groznice te raspada tkiva.

Prema američkom Nacionalnom institutu za zlouporabu alkohola i alkoholizam, pijančevanje je način unosa alkohola uslijed kojega koncentracija alkohola u krvi raste do 0,8 g/dl, ili više. Za tipičnog adolescenta to znači konzumaciju pet ili više alkoholnih pića ukoliko se radi o muškarcu ili četiri i više pića ukoliko se radi o ženi, u vremena od otprilike dva sata – ovisno o tjelesnoj masi.

Kako bi utvrdili utjecaj pijančevanja, znanstvenici su 11 muškaraca i 14 žena dali onu količinu alkohola kaja je u roku od sat vremena uzrokovala rast koncentracije alkohola u krvi do 0,8 g/dl. Krvne pretrage rađene su svakih pola sata tijekom prva četiri sata, a potom i 24 sata nakon unosa alkohola.

Rezultati su pokazali da pijančevanje uzrokuje nagli porast koncentracije endotoksina u krvi. Također je pronađen dokaz o prisustvu bakterijske DNA u krvotoku, što ukazuje na “curenje” bakterija iz crijeva.

Izvor: PLoS ONE