Datum objave: 15. 10. 2010.

Istraživanje provedeno na životinjama sugerira kako je dugotrajna izloženost osvjetljenju u noćnim satima povezana s većim izgledima za preveliku tjelesnu masu, kažu američki znanstvenici.

Istraživači s Ohio State University su tijekom 8-tjedne studje utvrdili kako miševi čije su nastambe bile osvijetljene i danju i noću imaju 50% veće povećanje tjelesne mase od životinja koje su držane u standardnom ciklusu svjetla i tame.

Između dvaju skupina životinja nije bilo razlike u količini aktivnosti ili dnevnom unosu kalorija, no miševi koji su bili konstantno izloženi svjetlosti su jeli u različito vrijeme u odnosu na miševe koji su živjeli u normalnom ritmu.

Znanstvenici vjeruju kako izloženost svjetlosti noću dovodi do promjena razine hormona melatonina uključenog u metabolizam, te ekspresije gena povezanih s kontrolom ritma u kojem se životinje hrane ili su aktivne.

Ako se ovi nalazi potvrde u eksperimentima na ljudima, to će biti dokaz da kasnonoćni obroci predstavljaju važan faktor rizika za pretilost, dodaju istraživači u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]