Datum objave: 26. 09. 2011.

Dodaci prehrani koji sadrže riblje ulje mogu umanjiti učinkovitost kemoterapije, objavljeno je u časopisu Cancer Cell.

Riblje ulje sadrži dvije masne kiseline koje dovode do rezistencije tumora na terapiju lijekovima. Te iste masne kiseline proizvode i matične krvne stanice.

Skupina nizozemskih znanstvenika istraživala je način na koji solidni tumori postaju rezistentni na terapiju. U istraživanjima na životinjama otkrili su da matične stanice krvi reagiraju na cisplatin, često upotrebljavani lijek za liječenje karcinoma, na način da proizvode dvije masne kiseline tzv. PIFA (platinom inducirane masne kiseline): 12-okso-5,8,10-heptadekatrienoična kiselina (KHT) i heksadeka-4,7,10,13-tetraenoična kiselina (16:4(n-3)).

Te dvije kiseline pokreću slijed kemijskih reakcija koje dovode do rezistencije karcinomskih stanica na širok spektar kemoterapeutika.
Znanstvenici su otkrili da dodaci prehrani s ribljim uljem, kao i neki ekstrakti algi koji sadrže omega-3 i omega-6 masne kiseline, mogu prekinuti učinak kemoterapije u liječenju nekih tumora.

Stoga, dok ne uslijede daljnja istraživanja, nije preporučljivo tijekom kemoterapije uzimati nadomjeske ribljeg ulja, kako se učinak lijekova ne bi smanjio.

Ključne riječi: dodaci prehrani,