Maja Biličić

Datum objave: 01. 06. 2018.

U nedavnom je istraživanju otkrivena ključna uloga jedne vrste stanica unutar masnog tkiva koja je zaslužna za reguliranje tjelesne topline i zaštite od hladnoće.

Bijela i smeđa masna tkiva imaju vlastite imunološke sustave koje znanstvenici tek počinju pobliže shvaćati. Gama delta T stanice (gd T stanice) se inače nalaze na samim anatomskim barijerama te štite organizam od infekcija, no u ovome su istraživanju znanstvenici gd T stanice pronašli unutar samog masnog tkiva.

Za istraživanje su znanstvenici iz masnih stanica miševa odstranili gd T stanice te su otkrili da je miševima naglo postalo vrlo hladno, čak i na sobnoj temperaturi. Miševi u hladnijim uvjetima nisu bili u mogućnosti regulirati tjelesnu temperaturu te su uginuli.

Imunološke stanice iz masnog tkiva reagiraju na hladnoću te potiču sagorijevanje bijele masti ili pretvaranje bijelih stanica u smeđe koje nas zatim zagrijavanjem štite od hladnoće. Upravo to sagorijevanje lipida iz bijelih masnih stanica u svrhu termoregulacije ima za posljedicu mršavljenje.

Ovo je otkriće znanstvenicima otvorilo vrata novim pristupima gubitku ili dobivanju na tjelesnoj masi. Izazivanjem spomenutih reakcija mogli bi potaknuti sagorijevanje masti što bi dovelo do gubitka tjelesne mase, a njihovim bi potiskivanjem mogli sačuvati tjelesnu masu osoba kod kojih je to poželjno, primjerice onih koje boluju od karcinoma.

Izvor: Nature Immunology