Datum objave: 18. 01. 2012.

Američki znanstvenici su iz stanica mišića izolirali hormon koji potiče neke ključne pozitivne procese povezane s tjelovježbom.

Istraživači iz Dana-Farber Cancer Institute vjeruju kako je hormon nazvan irisin veliki kandidat za nove terapije namijenjene tretiranju pretilosti, dijabetesa, pa čak i karcinoma.

Po njihovom mišljenju, proučavanje funkcije irisina će olakšati razumijevanje bioloških mehanizama koji tjelovježbu "transformiraju" u pozitivne promjene unutar organizma.

Dosad je utvrđeno kako irisin ima direktan i snažan utjecaj na masne potkožne naslage, a eksperimenti provedeni na miševima sugeriraju kako injekcije tog hormona dovode do aktivacije gena zaduženih za ubrzano izgaranje kalorija.

Irisin je kod životinja čija je prehrana imala visoki udio masti dovodio i do povećanja tolerancije na glukozu.

Znanstvenici upozoravaju kako irisin ne može ojačati mišiće te stoga neće postati potpuna zamjena za tjelovježbu.

U prirodnim uvjetima se prisutnost irisina povećava nakon razdoblja produžene tjelesne aktivnosti.

Časopis Nature dodaje kako se početak testiranja terapija utemeljenih na irisinu očekuje za 2 godine.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje.hr[/url]