Maja Biličić

Datum objave: 04. 03. 2019.

Nedavno istraživanje objavljeno u časopisu PLOS Genetics ukazalo je na postojanje genskih varijacija povezanih s pretilošću ili pothranjenošću, čime se može objasniti kako je pojedincima lakše održati tjelesnu masu, dok drugima to predstavlja mnogo veći problem.

Znanstvenici su proučili DNK 14 000 pojedinaca, od kojih je 1622 bilo pothranjeno, 1985 prekomjerne tjelesne mase, a 10 433 normalnog indeksa tjelesne mase (BMI). Nakon što su utvrdili gene koji su povezani s niskom tjelesnom masom, znanstvenici su za svaku osobu utvrdili vrijednosti genetskog rizika.

Rezultati su pokazali da pretili pojedinci imaju veće vrijednosti genetičkog rizika od pojedinaca s optimalnom tjelesnom masom, zbog čega su znanstvenici zaključili da upravo geni igraju ključnu ulogu u nastanku prekomjerne tjelesne mase.

Zasad su detalji utjecaja ove genske varijacije na povećanje tjelesne mase još uvijek nepoznati, no mnoga ranija istraživanja upućuju da je za to zaslužan metabolizam. Znanstvenici se nadaju da će pronaći gene koji zaustavljaju povećanje tjelesne mase kako bi mogli osmisliti nove strategije mršavljenja i pomoći osobama s ovim genskim nedostatkom.

Ključne riječi: Geni, mršavljenje, pothranjenost, pretilost,