Datum objave: 09. 07. 2010.

Britanski znanstvenici s Oxford University su objavili kako geni imaju oganičenu ulogu u razvoju raka dojke te da djeluju neovisno o čimbenicima povezanima sa životnim stilom.

Ovi čimbenici uključuju tjelesnu masu, prehranu, konzumaciju alkohola i dojenje, te kako piše časopis The Lancet, imaju veći utjecaj na izglede za obolijevanje od raka dojke nego zasad identificirani uobičajeni geni povezani s ovom bolešću.

Istraživači nakon rezultata prikupljenih od 17000 ispitanica zaključuju kako se radi o potvrdi održavanja zdravih životnih navika, bez obzira na eventualne genetske predispozicije za rak dojke.

Rak dojke je najčešći oblik karcinoma kod žena u razvijenim zemljama, a godišnje u svijetu odnosi pola milijuna života.

Procjenjuje se kako je 18 dosad identificiranih relativno čestih genetskih varijanti povezano s 8% slučajeva ove bolesti.

Prema rezultatima jedne ranije studije, 40% slučajeva raka dojke je moguće spriječiti održavanjem zdrave tjelesne mase, izbjegavanjem pretjerane konzumacije alkohola, tjelovježbom i dojenjem.

[url="http://www.plivazdravlje.hr"]PLIVAzdravlje[/url]