Lora Štrbac

Datum objave: 22. 11. 2023.

Studija, treća u nizu kliničkih ispitivanja, usredotočila se na dodatak prehrani bogat flavonoidima limuna te njegov utjecaj na kontrolu šećera u krvi, istražujući posebno interakciju s crijevnom mikrobiotom kod odraslih osoba s predijabetesom. Prethodna istraživanja već su istaknula potencijal ovog dodatka u poboljšanju glikemijske kontrole i smanjenju upale kod osoba s predijabetesom.

Ova nova studija odabrala je dnevnu dozu od 200 mg flavonoida limuna temeljem prethodnih saznanja koja su ukazivala da je niža doza dovoljna za postizanje pozitivnih učinaka. Ispitivanje je bilo dvostruko slijepo, randomizirano i placebo kontrolirano te je obuhvatilo 45 muškaraca i žena dobi od 30 do 69 godina s dijagnosticiranim predijabetesom.

Tijekom 12 tjedana, sudionici su svakodnevno konzumirali 200 mg flavonoida limuna (70% eriocitrina, 5% hesperidina i 4% naringina, flavonoidi citrusa) ili placebo, uz preporuku da se pridržavaju svoje uobičajene prehrane, izbjegavajući visok unos citrusne hrane i pića bogatih flavonoidima. Dva dijetetičara pratila su napredak obje skupine, a uzorci krvi i stolice prikupljeni su na početku i na kraju studije, uključujući 29 sudionika koji su se strogo pridržavali protokola.

Analiza rezultata ukazala je da flavonoidi iz citrusa prolaze kroz proces metabolizacije crijevnom mikrobiotom, pružajući energiju crijevnim stanicama i proizvodeći kratkolančane masne kiseline koje imaju značajnu ulogu u regulaciji šećera u krvi.

Osim toga, primjena flavonoida utjecala je na smanjenje rasta crijevnih mikroorganizama povezanih s neravnotežom u crijevima (Firmicutes i Lachnospiraceae) te povećanje broja bakterija koje proizvode masne kiseline (Ruminococcaceae). Istodobno, smanjena je bila razina roda Blautia, bakterija povezanih sa slabljenjem crijevnih stijenki, dok je povećan broj roda Ruminococcaceae, bakterija koja jača crijevnu barijeru i podržava zdrav upalni odgovor. Nadalje, studija je istražila povezanost između roda Blautia i hiperglikemije, sugerirajući da smanjenje ovih bakterija može biti povezano s nižom razinom glukoze u krvi kod osoba koje su konzumirale flavonoide iz limuna.

Istraživači stoga naglašavaju potencijal flavonoida iz citrusa kao podršku osobama s predijabetesom u održavanju stabilne razine glukoze u krvi putem regulacije crijevne mikrobiote i očuvanja zdravlja crijevne barijere.

Izvor: Food Science & Nutrition