Maja Biličić

Datum objave: 26. 03. 2019.

Podvrgavanjem peptida arabinogalaktana (AGP) iz pšenice fermentacijskom procesu povećava se prebiotička aktivnost koja bi mogla povećati broj „dobrih“ bakterija u crijevima, pokazalo je novo istraživanje.

Proces fermentacije u kojem bakterije crijevne mikrobiote razgrađuju ugljikohidrate kako bi proizvele masne kiseline kratkog lanca važan je zbog zdravstvenih blagodati koje daju prehrambena vlakna poput β-glukana i fruktana iz žitarica.

Za ovo su istraživanje znanstvenici ispitali AGP iz bijelog pšeničnog brašna primjenom in vitro fermentacije uz pomoć miješane bakterijske kulture. Djelovanje pripravka uspoređeno je s djelovanjem fruktooligosaharida (FOS) i arabinoksilana (AX). Bakterijske su se populacije mjerile fluorescentnom in situ hibridizacijom, a koncentracija masnih kiselina kratkog lanca tekućinskom kromatografijom visoke djelotvornosti (HPLC).

U ovom su istraživanju svi supstrati ukazali učinkovito djelovanje na način da su utjecali na značajno povećanje broja bakterija roda Bifidobacterium u razdoblju od 8 do 24 sata.

Utvrđeno je da fermentacija AGP-a nakon 24 sata dovodi do značajne aktivnosti bifidobakterija i povećanja u koncentraciji masnih kiselina kratkog lanca. Nadalje, otkriveno je i da je kombinacija AGP-a i arabinoksilana učinkovitija kao prebiotik od samostalnih supstrata.

Drugim riječima, za razliku od fruktooligosaharida i mješavine AGP-a i arabinoksilana, koji su doveli do vrhunca u broju bakterija roda Bifidobacterium za 8 sati, proliferacija bakterija bila je sporija s pojedinačnim supstratima AGP-om i arabinoksilanom te je vrhunac dosegla tek za 24 sata.

Izvor: European Journal of Nutrition