Ela Lučić

Datum objave: 03. 05. 2021.

Svakodnevna konzumacija fermentiranog sojinog napitka može rezultirati brojnim pozitivnim promjenama u sastavu fekalne i oralne mikrobiote, pokazali su rezultati nove studije.

U ranije provedenim studijama, znanstvenici su utvrdili kako konzumacija fermentiranog sojinog mlijeka kod zdravih osoba povećava broj „dobrih“ bakterija, poput onih iz rodova Bifidobacterium i Lactobacillus, a smanjuje broj patogenih bakterija, kao što su bakterije iz roda Clostridia.

Fermentirani sojin napitak sadrži mješavinu izoflavona kao što su genistein i daidzein, aminokiseline, elemente u tragovima, minerale, bioaktivne peptide i masne kiseline razgranatog lanca. Autori ove studije nastojali su otkriti koje specifične promjene u sastavu oralne i crijevne mikrobiote inducira konzumacija fermentiranog sojinog napitka kod osoba normalne tjelesne mase i pretilih osoba.

U studiji je sudjelovalo 20 ispitanika čiji su uzorci sline i stolice prikupljeni 11 puta. Nakon trećeg posjeta započeli su s uzimanjem fermentiranog sojinog napitka u dozi od 237 mL dva puta dnevno tijekom četiri tjedna.

Tijekom konzumiranja napitka, istraživači su otkrili porast broja bakterija iz koljena Actinobacteria u uzorcima stolice ispitanika normalne tjelesne mase. Također, došlo je do porasta broja bakterija iz koljena Fusobacteria u pretilih ispitanika.

Nadalje, zabilježen je porast broja bakterija iz rodova Blautia, Bifidobacterium i Staphylococcus u uzorcima stolice ispitanika normalne tjelesne mase. Sveukupno gledajući, konzumacija fermentiranog sojinog napitka rezultirala je većim brojem promjena u sastavu mikrobiote kod osoba s normalnom tjelesnom masom, u usporedbi s pretilim ispitanicima. Autori studije smatraju kako bi uzrok tome mogla biti manja raznolikost sastava mikrobiote pretilih osoba.

Znanstvenici ističu kako je porast broja bakterija iz koljena Actinobacteria kod osoba s normalnom tjelesnom masom vrlo zanimljiv jer one imaju presudnu ulogu u održavanju homeostaze crijeva. Također, kao vrijedno opažanje naveli su i porast broja bakterija iz roda Blautia jer je njihovo prisutstvo povezano s nekoliko pozitivnih zdravstvenih dobrobiti, uključujući asimilaciju hranjivih tvari, zdravlje imunosnog sustava te manju količinu visceralne masti.

Izvor: BMC Nutrition