Datum objave: 14. 06. 2013.

U časopisu The FASEB Journal objavljena su nova saznanja koja bi nas mogla dovesti korak bliže otkrivanju zašto pojedine dijete bolje odgovaraju te imaju uspjeh u nekih dok su kod drugih bezuspješne Naime, španjolski znanstvenici su htjeli otkriti da li epigenetički faktori utječu na djelotvornost dijete na organizam. Ispitivali su razinu DNA metilacije, čimbenika koji može utjecati na genetske modifikacije u organizmu. Istraživanje je provedeno na 23 pretila adolescenta, koji su bili dio EVASION programa za gubitak tjelesne mase te je u konačnici uključeno još 83 adolescenta. Istraživanje je trajalo 10 tjedana pri čemu su uzeti uzorci krvi ispitanika.

Rezultati su pokazali da razina DNA metilacije ima važnu ulogu pri učinkovitom mršavljenju te su ovom studijom pokazali kako rezultati pojedine dijete ovise o ekspresiji naših gena.

Navedena studija pridonosi saznanju kako osmisliti dijetu koja će odgovarati specifičnim potrebama pojedinca te na taj način utjecati na učinkovitost mršavljenja i smanjenja broja pretilih u svijetu.

Ključne riječi: vitkost,