Ela Lučić

Datum objave: 23. 04. 2021.

Prema rezultatima studije koju su proveli japanski znanstvenici, antioksidans sesamol iz sjemenki sezama može pružiti stupanj zaštite od pojave Parkinsonove bolesti.

Zajedno s antioksidativnim učincima sesamola, rezultati istraživanja također ukazuju na njegov antikarcinogeni učinak koji se postiže smanjenjem ekspresije proteina povezanih s razvojem i napredovanjem karcinoma. Sesamol je također povezan s inhibicijom procesa rasta stanica i promicanjem razgradnje nepotrebnih ili oštećenih proteina. Uloga ekstrakta sjemenki sezama u Parkinsonovoj bolesti odnosi se na njegovu sposobnost sprečavanja ili smanjenja oksidacijskog stresa koji doprinosi degeneraciji neurona substantia nigra, dijela mozga koji igra važnu ulogu u motoričkim kretnjama.

Koristeći in vitro modele Parkinsonove bolesti, skupina znanstvenika tretirala je stanice ljudskog neuroblastoma (SH-SY5Y) 6-hidroksidopaminom (6-OHDA), neurotoksinom koji se koristi za selektivno uništavanje moždanih neurona.

Tim je utvrdio da se održivost SH-SY5Y stanica smanjila ovisno o dozi nakon liječenja 6-OHDA, ali dodavanjem sesamola održivost je vraćena na kontrolnu razinu.

Uz to, primjenom 6-OHDA povećala se proizvodnja unutarstaničnih reaktivnih vrsta kisika, a dodatak sesamola značajno je potisnuo taj porast. Nadalje, u netretiranoj skupini primijećena je ekspresija koja kontrolira gene za detoksikaciju i izgradnju antioksidativne zaštite u jetri, ali je kod stanica tretiranih sa 6-OHDA primijećena njena povećana aktivnost.

Eksperiment in vivo također je pružio daljnje ohrabrenje znanstvenicima jer su otkrili kako je oštećenje motoričkih sposobnosti zbog Parkinsonove bolesti rezultat oštećenih neurona koji proizvode manje dopamina nego što je potrebno.

Izvor: Heliyon