Datum objave: 14. 10. 2016.

Prema rezultatima novog zanimljivog istraživanja na miševima, konzumacija kakao praha dovodi se u vezu s poboljšanjem zdravlja kože. Iz ranijih in vitro i in vivo istraživanja, koja je proveo isti tim znanstvenika, dalo se naslutiti kako kakao sprječava rast karcinoma kože i smanjuje upalu kože. Međutim, molekularni mehanizmi odgovorni za te blagotvorne učinke nisu bili potpuno istraženi.

U ovom istraživanju znanstvenici su prvo ispitali zaštitni učinak kakao praha na stvaranje bora izazvanih UVB zračenjem kod miševa bez dlake. Nakon toga su istraženi profili ekspresije gena primjenom RNA sekvencijskih analiza i provedena je usporedba kakao praha s nekoliko drugih poznatih namirnica koje se upotrebljavaju za poboljšanje zdravlja kože.

Oralna primjena kakao praha kod miševa bez dlake smanjila je stvaranje bora izazvanih UVB zračenjem te je spriječila propadanje kolagena izazvano UVB zračenjem. Analize transkriptoma pokazale su da je 788 gena u skupini koja je uzimala kakao prah bilo eksprimirano manje ili više u odnosu na kontrolnu skupinu miševa koja je bila ozračena UVB zrakama. Među različito eksprimiranim genima, katepsin G i serpin B6c imaju važnu ulogu u stvaranju bora izazvanih UVB zračenjem. Kakao prah pruža zaštitu od oštećenja izazvanih UVB zračenjem zahvaljujući nekolicini identificiranih regulatora.

Rezultati ovog istraživanja upućuju na to kako ekstrakt kakaa ima zaštitni učinak protiv starenja na način da zaustavlja propadanje dermalnog matriksa, što posljedično vodi ukupnom smanjenju stvaranja bora. Također, primijećeno je kako kakao prah (4 g/dan kroz 24 tjedna) taj učinak ostvaruje bez nuspojava.

Izvor: Journal of Investigative Dermatology