Ela Lučić

Datum objave: 13. 08. 2020.

Ekstrakt crnog ribiza mogao bi povećati utrošak masnog tkiva tijekom vježbanja, pokazali su rezultati novog istraživanja

Znanstvenici navode potencijalne mehanizme djelovanja oksidacije masti izazvane antocijanima sadržanim u crnom ribizu koji mogu objasniti njegov utjecaj na pretilost i smanjenje opsega struka. Modeli glodavaca ukazuju na sposobnost antocijanina u supresiji peroksisom proliferator aktiviranog receptora (PPARy), proteina ​​regulatora gena koji kontroliraju metabolizam ugljikohidrata, masti i proteina. Antocijanini također mogu inhibirati enzime koji kataliziraju razgradnju masnih kiselina te povećati aktivnost drugih enzima koji potpomažu prijenos masnih kiselina u mitohondrije.

U ovu studiju je bilo uključeno 16 tjelesno aktivnih zdravih muškaraca. Prikupljeni su podaci ispitanika koji su uključivali visinu, tjelesnu masu, sastav tijela i tjelesnu aktivnost kao i upitnik o učestalosti konzumacije namirnica u svrhu procjene dnevnog unosa antocijanina.

Ispitanici su zatim podvrgnuti trima eksperimentalnim stanjima: u prvom slučaju nisu konzumirali ekstrakt crnog ribiza, u drugom slučaju su svako jutro uz doručak konzumirali dvije kapsule ekstrakta tijekom 7 dana, a u trećem slučaju tijekom 14 dana. Jedna kapsula je sadržavala 600 mg ekstrakta crnog ribiza, odnosno 210 mg antocijanina. Ispitanici su zamoljeni da hodaju umjerenim intenzitetom na traci za trčanje u trajanju od 30 minuta, a za svakog je ispitanika brzina trake bila jednaka. Ispitanicima je, zatim, izmjeren volumen izdahnutog zraka u intervalima, a također su zabilježeni brzina otkucaja srca i ocjena percipiranog napora za sva tri eksperimentalna stanja.

Rezultati su pokazali kako se uzimanjem ekstrakta crnog ribiza tijekom 7 dana oksidacija masti povećala za 11%, a tijekom 14 dana za 17%, a ocjene percipiranog napora su također bile niže nakon uzimanja ekstrakta tijekom 7 i 14 dana.

To ukazuje kako učinak uzimanja ekstrakta crnog ribiza na oksidaciju masti izazvanu vježbanjem može ovisiti o vrsti tjelovježbe. Znanstvenici također raspravljaju o učinku uzimanja ovog dodatka prehrani s obzirom na vrijeme, dozu i trajanje unosa.

Izvor: Journal of Dietary Supplement