Ela Lučić

Datum objave: 18. 01. 2021.

Rezultati nedavno provedenog ispitivanja pokazali su kako mješavina ekstrakata čička i sabljaste mahune može pozitivno utjecati na imunosni sustav stimulirajući aktivnost NK stanica i povećavajući ekspresiju interleukina IL-10. Postojeća literatura ukazuje na protuupalno djelovanje čička i sabljaste mahune.

Sabljasta mahuna bogata je ugljikohidratima, proteinima, vitaminima i mineralima te se u korejskoj medicini koristi za liječenje mučnine, povraćanja, nelagode u želucu i astme. Čičak sadrži frukto-oligosaharide, inulin i pektin te se primjenjuje kod glavobolje, upale grla, prehlade i kašlja. U ovom je ispitivanju sudjelovalo ukupno 100 ispitanika te im je nasumično dodijeljeno uzimanje 600 mg mješavine ekstrakata sabljaste mahune i čička dnevno ili placeba.

Znanstvenici su otkrili kako ispitivani ekstrakt poboljšava imunosnu funkciju stimulirajući aktivnost NK stanica.

Primjerice, u interventnoj skupini aktivnost NK stanica porasla je za 24,12% od početne vrijednosti do osmog tjedna studije. U skupini koja je primala placebo, aktivnost NK stanica smanjila se za 0,08% od početka studije do osmog tjedna. NK stanice su urođene imunosne stanice koje pokazuju snažnu citolitičku funkciju protiv fiziološki stresnih stanica, poput stanica zaraženih virusom i tumorskih stanica, stoga je njihova aktivnost vrlo važan parametar. Razine interleukina IL-10 povećale su se za 43,61% u intervencijskoj skupini, ali su se smanjile za 4,35% u placebo skupini tijekom posljednjeg tjedna studije. Međutim, uzimanje mješavine ekstrakata nije značajno utjecalo na poboljšanje ostalih parametara koji ukazuju na funkciju imuniteta. Unatoč tome, znanstvenici tvrde kako bi ekstrakt mogao poslužiti kao funkcionalna hrana za poticanje funkcije imunosnog sustava.

U interventnoj skupini zabilježene su dvije nuspojave, a devet njih u placebo skupini. Najčešća uočena nuspojava bila je obična gripa. Znanstvenici su sve prijavljene nuspojave utvrdili kao blage te ističu kako vjerojatno nisu bile povezane s uzimanjem ispitivanog dodatka prehrani. Predlažu da se buduće studije provedu na većem broju ispitanika kako bi se provjerili imunomodulatorni učinci mješavine ovih dvaju ekstrakata.

Izvor: Journal of Functional Food