Datum objave: 22. 12. 2015.

Mnoga istraživanja ukazala su na važnost doručka budući da je redovito doručkovanje povezano s boljom kvalitetom cjelokupne prehrane te nižim rizikom od razvoja pretilosti. Stoga je u novom istraživanju ispitan učinak edukacije majki s malom djecom o „najvažnijem obroku u danu“ na njihove prehrambene navike.

U istraživanju je sudjelovalo 590 ispitanica s djecom dobi 1-5 godina, a dodatni cilj istraživanja bio je i usporediti učinkovitost edukacije mrežnim pristupom s edukacijom „oči u oči“. Obje vrste edukacije bile su osmišljene na isti način, a prije i u nekoliko navrata nakon edukacije ispitano je znanje, stav i ponašanje ispitanica vezano uz doručak.

Rezultati su pokazali da su oba oblika edukacije pozitivno djelovala na ispitanice i njihovu djecu, odnosno da su ispitanice poboljšale znanje o važnosti doručka te da nedostatak vremena i namirnica, kao ni poteškoće s osmišljavanjem i pripremom doručka, više nisu navodile kao probleme zbog koji one i njihova djeca ne doručkuju.

Što se tiče same konzumacije doručka, iako je edukacija bila učinkovita kod obiju skupina, nešto bolje rezultate je pokazala skupina koja je edukaciju prošla mrežnim putem. Međutim, mnogo ispitanica iz ove skupine je odustalo od edukacije budući da su navodile poteškoće s praćenjem programa putem interneta. Stoga su autori zaključili kako pojedincima treba omogućiti izbor između različitih vrsta edukacije budući da obje vrste potencijalno dovode do pozitivnih promjena u prehrani.

Izvor: Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: doručak,

Komentari