Datum objave: 09. 11. 2011.

Konzumiranjem manje kalorija, možemo usporiti starenje i razvoj nekih bolesti povezanih sa starenjem, poput karcinoma ili šećerne bolesti tip 2. Što ranije u životu počnemo uzimati manje kalorija, to će i učinak biti veći.

Istraživači su otkrili da kalorijska restrikcija prevenira inaktivaciju jednog od enzima ključnih za proces starenja – peroksiredoksina 1 (Prx 1), koji razgrađuje štetni vodikov peroksid u stanicama.

Prijašnjim istraživanjima na životinjama dokazan je poželjan učinak kalorijske restrikcije na naše zdravlje i na spriječavanje razvoja bolesti.

Istraživanja su pokazala da se Prx1 oštećuje tijekom starenja i gubi svoju aktivnost. Kalorijska restrikcija s druge strane povećava stvaranje jednog drugog enzima, Srx1, koji popravlja Prx1.

Također, oštećena funkcija Prx1 vodi prema pojavi različitih genetskih defekata, kao i karcinoma. Pokazalo se i da su peroksiredoksini sposobni prevenirati oštećenje i agregaciju proteina, odnosno spriječiti proces koji se povezuje s pojavom neuroloških poremećaja usko povezanih sa starenjem, poput Alzheimerove i Parkinsonove bolesti.

Izvor: Molecular Cell