Vitaminoteka

Datum objave: 07. 03. 2014.

Najnoviji statistički podaci govore kako 6 milijuna ljudi godišnje umre od moždanog udara. Engleski znanstvenici istraživali su u kojoj je mjeri jedan od krivaca za ove zabrinjavajuće podatke niska razina željeza u krvi.

Znanstvenici su proveli studiju na 497 ispitanika oboljelih od jedne nasljedne vaskularne bolesti koja kao posljedicu ima proširene krvne žile u plućima zbog čega je povećan rizik od nakupljanja ugrušaka u krvi. U zdravih osoba, prije no što krv dođe do mozga, postupkom filtracije se sprječava prolazak ugruška u mozak čime se prevenira moždani udar.

Studija je pokazala kako deficit željeza u krvi utječe na konzistenciju krvnih stanica. Autori objašnjavaju kako pritom stanice postaju ljepljive, međusobno se lakše povezuju i stvaraju krvne ugruške. Analizom podataka ustanovljeno je kako je u osoba s niskim razinama željeza u krvi dvostruko veći rizik od moždanog udara u odnosu na osobe s normalnim razinama tog minerala.

Znanstvenici smatraju da je potrebno provesti istraživanje kojim bi se potvrdilo da se održavanjem adekvatne razine željeza u organizmu može pridonijeti nižoj stopi moždanog udara. Studija je objavljena u časopisu PLOS One.

Ključne riječi: željezo,