Datum objave: 12. 03. 2014.

Studija provedena na blizancima u Engleskoj istraživala je važnost utjecaja genetskih i okolišnih čimbenika na odabir namirnica u djece. Naime, stručnjaci smatraju kako roditelji igraju značajnu ulogu u oblikovanju sklonosti konzumaciji određene vrste hrane u djece dok roditelji smatraju da unatoč svom trudu djeca ponekad odbijaju neke namirnice što ukazuje na dominaciju genetičke komponente.

Kako bi utvrdili da li su genetika ili okolina ključne u oblikovanju prehrambenih navika u djece, engleski znanstvenici su proveli studiju na 2700 blizanaca rođenih tijekom 2007. godine. Roditelji su prikupili podatke o njihovim prehrambenim navikama te u kojoj mjeri preferiraju unošenje pojedine vrste namirnica gdje je hrana bila podijeljena u 6 kategorija: voće, povrće, proteini, mliječni proizvodi, škrob i snackovi.

Istraživanje je pokazalo da:
• Djeca najmanje vole konzumirati povrće, a najviše snackove
• Djeca koja vole voće, vole jesti i povrće
• Korištenjem specifičnih genetskih metoda otkriveno je kako je sklonost prema voću, povrću i proteinima pretežito određena genetikom, a manje utječe na sklonost prema konzumaciji mliječnih proizvoda, škroba i snackova
• Najjači utjecaj pri odabiru snackova, mliječnih proizvoda i namirnica na bazi škroba uočena je u djece koja su odrasla s roditeljima u istoj okolini

Autori studije zaključili su kako su genetika i okolina jednako važni čimbenici koji određuju koje će namirnice djeca konzumirati. Nadalje, očito je da na odabir pojedinih namirnica veću važnost ima genetika dok na druge okolina koja ih okružuje. Iako su geni odgovorni za lakše prihvaćanje određenih namirnica, autori tvrde kako obitelj igra ključnu ulogu te može utjecati na promjene u prehrambenim navikama zbog čega roditelji trebaju poticati djecu da isprobavaju nove vrste hrane kao i različite okuse i teksture. Time se može prevenirati jednolična i nepravilna prehrana u budućnosti.

Izvor: American Journal of Clinical Nutrition