Maja Biličić

Datum objave: 21. 11. 2017.

Provedeno je novo istraživanje na polifenolima te je otkriveno njihovo pozitivno djelovanje na zdravlje crijevne mikrobiote.

Znanstvenici su proveli istraživanja u kojima su proučavali bioraspoloživost i učinkovitost polifenola koji nisu mogući bez utjecaja crijevne mikrobiote.

U jednom od istraživanja uočeno je da crijevna mikrobiota može pretvoriti polifenole u bioaktivne spojeve, koji zatim utječu na cjelokupni sastav crijevne mikrobiote i zdravlje domaćina. Ovakva su istraživanja potvrđena pokusima na životinjama i na ljudima.

Jedno od takvih istraživanja je i In vitro studija u kojoj se koristio djelić tkiva debelog crijeva kako bi se dokazalo da polifenol flavan-3-ol može utjecati na bakterijsku populaciju. U istraživanju je otkriveno da taj spoj značajno usporava razmnožavanje bakterije Colstridium histolyticum te potiče razmnožavanje bakterije E. Coli i bakterija iz grupe Clostridium coccoides/Eubacterium rectale.

U drugom se pak istraživanju uočilo da polifenoli iz crno vina potiču rast broja bakterija iz roda: Enterococcus, Prevotella, Bacteroides, Bifidobacterium, Bacterioides uniformis, Eggerthella lenta i Blautia coccoides/E. rectale. Ovi su polifenoli smanjili i krvni tlak te razinu triglicerida i HDL kolesterola u krvi.

Također je otkriveno da polifenoli poboljšavaju imunitet tako što smanjuju koncentraciju C-reaktivnog proteina (CRP) u krvnoj plazmi, a riječ je o markeru upale.

Znanstvenici tvrde da polifenoli svakako potiču zdravlje crijeva tako što dovode ravnotežu u crijevnu mikrobiotu poticanjem razvoja dobrih bakterija te inhibicijom loših. No potrebna su nova istraživanja kako bi u potpunosti razjasnili vezu između polifenola i crijevne mikrobiote.