Josip Rešetar

Datum objave: 09. 04. 2018.

Brzo nakupljanje suvišnih kilograma nakon perioda dijete, poznatije kao ''yo-yo'' efekt, moglo bi biti rezultat određenih vrsta crijevnih bakterija koje su prisutne u crijevima i nakon uspješnog mršavljenja.

U istraživanjima na miševima pokazano je da se nakon perioda nakupljanja kilograma i potom mršavljenja svi tjelesni sustavi vraćaju u prijašnje, „normalno“ stanje, osim mikrobioma. Nakon šest mjeseci od gubitka kilograma, prethodno pretili miševi i dalje su zadržali određene vrste crijevnih bakterija za koje se vjeruje da su jedne od glavnih krivaca brzog nakupljanja kilograma nakon faze mršavljenja.

Štoviše, miševi bez mikrobioma u koje je presađen mikrobiom prethodno pretilih miševa znatno brže su dobivali kilograme u odnosu na miševe bez mikrobioma u koje je presađen mikrobiom normalno uhranjenih miševa.

Znanstvenici vjeruju da crijevni mikrobiom ima jednu od vodećih uloga u regulaciji tjelesne mase i metaboličkih funkcija. Ukoliko se istraživanje na miševima pokaže primjenjivim na ljudima, rezultati bi uvelike mogli pomoći u dijagnostici i liječenju pretilosti.

Izvor: Nature