Maja Biličić

Datum objave: 28. 02. 2019.

Milijarde bakterija u crijevima utječu na mnoge tjelesne funkcije, od probave hrane, do imunološkog sustava. No čini se da je crijevna mikrobiota i vrlo točan biološki sat jer se njen sadržaj mijenja usporedno sa starenjem.

Znanstvenici su ispitali više od 3600 uzoraka crijevne mikrobiote 1165 zdravih pojedinaca s različitih lokacija diljem svijeta. Jedna trećina uzoraka bila je od ispitanika dobi 20 do 39 godina, druga od ispitanika dobi 40 do 59 godina, dok je treća trećina bila od ispitanika dobi 60 do 90 godina.

Dobiveni podaci analizirani su uz pomoć strojnog učenja. Naime, znanstvenici su najprije „informirali“ računalni program o 95 različitih bakterijskih vrsta iz 90% uzoraka te o dobi ispitanika o čijim je uzorcima riječ. Zatim su zatražili algoritam da predvidi dob pojedinaca vlasnika posljednjih 10% uzoraka. Program je dob pojedinaca predvidio ispravno te je utvrđeno da je za to zaslužno 39 od 95 bakterija.

Istraživanje je znanstvenike dovelo do otkrića da broj nekih od bakterija mikrobiote, poput Eubacterium hallii, raste sa starošću, dok se broj drugih, poput Bacteroides vulgatus, smanjuje. Do promjena u sastavu mikrobiote najvjerojatnije dolazi zbog promjena u prehrani, navikama spavanja i tjelesnoj aktivnosti.

Međutim, znanstvenici zasad još uvijek ne znaju uzrokuju li promjene u mikrobioti brže starenje ili su te promjene samo nuspojava starenja. U planu im je ponoviti istraživanje na različitim populacijama te ispitati utjecaj alkohola, primjene antibiotika, probiotika i prehrane na dugovječnost.

Izvor: Science