Maja Biličić

Datum objave: 06. 10. 2017.

Osobe koje pate od Parkinsonove bolesti imaju drukčiji sastav crijevne mikrobiote od zdravih osoba, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u časopisu Movement Disorders.

Znanstvenici su usporedili sastav crijevne mikrobiote i mikroba u nosu 78 zdravih osoba i 76 osoba koje pate od Parkinsonove bolesti s 21 osobom koja ima poremećaj REM (rapid eye movement) faze spavanja. Smatraju da osobe sa spomenutim poremećajem imaju veći rizik od Parkinsonove bolesti kasnije tijekom života.

Otkrili su da je sastav mikroba u nosu jednak kod zdravih osoba i osoba s Parkinsonovom bolešću, zbog čega mogu zaključiti da ovi mikrobi nisu biomarkeri za Parkinsonovu bolest te da važniju ulogu u tome igraju razlike u sastavu crijevne mikrobiote.

Kod osoba s Parkinsonovom bolešću pronađena je poveća količina soja bakterija Akkermansia, dok su dvije bakterije kod ovih pacijenata gotovo nestale. Znanstvenici pretpostavljaju da upravo te dvije bakterije igraju zaštitnu ulogu kod zdravih pojedinaca kod kojih se mogu pronaći u velikom broju.

Također su otkrili da količina pojedinih bakterija uvelike utječe na određene simptome Parkinsonove bolesti, pa su tako sojevi bakterija Anaerotruncus, Clostridium XIVa i Lachnospiraceae povezani s motoričkim sposobnostima pacijenata, a Anaerotruncus utječe i na pojavu depresije.

Pokazalo se da se broj i vrsta bakterija ispitanika koji pate od Parkinsonove bolesti i onih s poremećajem REM faze spavanja preklapaju u čak 80%, što upućuje na to da bi poremećaji spavanja mogli biti predznak pojave Parkinsonove bolesti.

Znanstvenici nalažu daljnja istraživanja mikrobiote i mehanizama kojim ona utječe na razvoj Parkinsonove bolesti.