Ela Lučić

Datum objave: 16. 03. 2021.

U posljednje dvije godine prikupljen je velik broj dokaza koji podupiru uporabu kanabidiola (CBD, engl. Cannabidiol) za ublažavanje anksioznosti i stresa, pokazali su rezultati meta analize.

Ovo se istraživanje usredotočilo na ulogu CBD-a kao markera upale i aktivatora specifičnih receptora jezgre stanica te na njegovu ulogu u modulaciji proteina u metaboličkim procesima. Prema istraživačima, postoji poveznica između metaboličkih i bihevioralnih elemenata mehanizama djelovanja CBD-a.

Na temelju dostupnih podataka, analiza je pokazala obećavajuće rezultate za uporabu CBD-a kao alternativnog načina liječenja depresije.

Dvije od tri studije (66,6%) pokazale su pozitivno poboljšanje u simptomima depresije. Za kognitivne funkcije zabilježeni su manje obećavajući rezultati – samo jedan od tri (33,3%) znanstvena rada uključenih u meta analizu upućuje na pozitivan učinak upotrebe CBD-a na kognitivne funkcije. U ovaj pregledni znanstveni rad uključene su studije u kojima se ispitivala povezanost CBD-a s metaboličkom aktivnošću, anksioznošću, depresijom i demencijom. Podaci su prikupljeni za dvogodišnje razdoblje između 2019. i 2020. godine, a u meta analizu bile su uključene studije na ljudima i životinjama.

Vezano uz količinu CBD-a koju je potrebno uzimati kako bi se postigli zabilježeni učinci, utvrđeno je kako ispitivane dnevne doze u studijama iznose od 50 do 600 mg dnevno. Istraživači su također napomenuli kako je potrebno provesti veći broj istraživanja o nuspojavama CBD-a na funkciju jetre, kao i o tome kako CBD djeluje na cjelokupni organizam.

Izvor: Innovare Journal of Medical Sciences