Maja Biličić

Datum objave: 23. 08. 2017.

Neprobavljivi ugljikohidrat pronađen u brusnicama može imati ulogu prebiotika te potaknuti rast i razvoj dobrih bakterija, pokazalo je nedavno istraživanje.

Uočeno je da spoj ksiloglukan iz stanične stijenke brusnice potiče rast određenog soja bakterije Bifidobacterium longum. Mnoge stanične stijenke nisu probavljive, no ksiloglukan u crijevima nailazi na spomenute bakterije koje ga zatim rastavljaju na bitne spojeve.

Za ovo su istraživanje znanstvenici pripremili pročišćeni oblik ksiloglukana iz brusnica. Bifidobacterium longum nahranili su ksiloglukanom u anaerobnim laboratorijskim uvjetima te su otkrili da ga konzumira samo određeni soj bakterije. Tako su ove bakterije proizvele drugačije kratkolančane masne kiseline od onih koje su hranjene običnim šećerima. Također je uočeno da nakon što jedan soj bakterija rastavi ksiloglukan, drugi se soj dalje nastavlja hraniti njegovim sastavnim dijelovima. Pretpostavlja se da se isto događa i u crijevima, no nije u potpunosti jasno kako to utječe na domaćina.

Kako bilo, znanstvenici tvrde da rezultati ovog istraživanja mogu dovesti do kreiranja dodataka prehrani koji će manipuliranjem sastava mikrobiote utjecati na zdravlje.

Izvor: Applied and Environmental Microbiology