Vitaminoteka

Datum objave: 08. 07. 2014.

Prehrana bogata kupusnjačama, kojima pripada i brokula, povezuje se s nižim rizikom oboljenja od nekoliko kroničnih bolesti, uključujući i neke vrste karcinoma.

Brokula se izdvaja među ostalim kupusnjačama kao izvor glukorafanina, spoja iz kojeg nastaje sulforafan kada se ovo povrće žvače ili mehanički obrađuje.

12 tjedana tim istraživača je provodio studiju s 291 sudionikom iz ruralnih zajednica kineske provincije Jiangsu. Područje s kojeg su regrutirani ispitanici nalazi se oko 80 km sjeverno od Šangaja i poznato je kao visokoindustrijalizirani dio Kine.

Ispitanici su bili podijeljeni u dvije skupine. Kontrolna skupina pila je napitak sa sterilnom vodom, sokom ananasa i limete, dok je eksperimentalna grupa pila isti napitak, ali uz dodatak praha klica brokule. Takav napitak sadržavao je i glukorafanin i sulforafan. Ispitanicima su tijekom studije uzimani uzorci urina i krvi kako bi bila procijenjena izloženost zagađivačima zraka.

Rezultati su pokazali da su ispitanici eksperimentalne grupe imali 61 % veću brzinu izlučivanja karcinogenog benzena, i to tijekom svih 12 tjedana studije. Također, brzina izlučivanja akroleina bila je 23 % veća u usporedbi s kontrolnom skupinom.

Na temelju dodatnih analiza, autori studije predložili su i mogući mehanizam koji se nalazi iza rezultata. Pretpostavljaju da sulforafan djeluje tako što aktivira signalnu molekulu NRF2 koja povećava sposobnost stanice da se adaptira na prisutnost mnogih toksina iz okoliša.

Autori studije ističu da bi ovaj jeftin, jednostavan i siguran način obrane mogao biti učinkovit i kod detoksikacije od onečišćivača iz vode i hrane.

Izvor: Cancer Prevention Research