Datum objave: 31. 08. 2010.

Laboratorijska istraživanja su pokazala kako prehrambena vlakna iz povrća mogu poboljšati prirodnu obranu organizma od želučanih infekcija, a trenutno su u tijeku klinička istraživanja koja pokušavaju otkriti da li bi se vlakna iz povrća mogla iskoristiti kao dodatak prehrani kod Crohnove bolesti.

Ranija istraživanja su pokazala kako osobe s dijagnosticiranom Crohnovom bolesti imaju povećan broj specifičnih vrsta bakterije E. coli u crijevu što slabi obrambenu sposobnost organizma. Bakterije E. coli mogu prodrijeti kroz stijenku tankog crijeva kroz posebne stanice zvane M stanice koje štite od patogenih mikroorganizama što posljedično dovodi do kronične crijevne upale karakteristične za Crohnovu bolest.

Znanstvenici sa Sveučilišta u Liverpoolu su zabilježili kako vlakna iz brokule i posebne vrste banane – platana, onemogućavaju bakterijama prolazak kroz barijeru M stanica. S druge strane, emulgator polisorbat – 80, koji se koristi u proizvodnji procesirane hrane, ispoljava suprotno djelovanje odnosno olakšava prolazak bakterija kroz stijenku.

Rezultati ovog istraživanja pokazuju kako je bolesnicima s dijagnosticiranom Crohnovom bolesti važno ograničiti unos procesirane hrane, a povećati unos blagotvornog voća i povrća.

Izvor: Gut