Josip Rešetar

Datum objave: 09. 10. 2017.

Novije istraživanje je pokazalo da se polifenoli povezivanjem s različitim stanicama krumpira mogu bolje transportirati do crijeva te samim time i bolje iskoristiti.

U istraživanju su korištene otopine polifenolnih molekula kao što su katehin, floridzin i vanilinska kiselina koje su nanošene na stanice kuhanog ili sirovog krumpira. Iako je do značajnog povezivanja došlo između polifenolnih molekula i sirovih stanica krumpira, još bolji rezultati povezivanja su uočeni kod kuhanih stanica krumpira.

Dodatno, smatra se da su za povezivanje podjednako važne strukture polisaharida u krumpiru, kao i strukture polifenolnih molekula.

Od ispitivana tri polifenolna spoja katehin je pokazao najbolja svojstva vezanja sa svim stanicama krumpira, dok je floridzin pokazao slična svojstva vezanja samo kod staničnih stijenki. Vjeruje se da je valinska kiselina imala najniži kapacitet povezivanja zbog relativno male molekulske mase i malog broja hidroksilnih skupina.

Znanstvenici vjeruju da bi kuhani krumpir mogao poslužiti kao dostavno sredstvo za blagotvorne polifenolne spojeve ukoliko bi isti uspjeli preživjeti uvjete u gornjem dijelu probavnog sustava. Stoga će buduća istraživanja promatrati reverzibilnost veze polifenola i polisaharida, kao i distribuciju te otpuštanje polifenolnih spojeva unutar probavnog sustava.

Izvor: Journal of Functional Foods