Josip Rešetar

Datum objave: 21. 01. 2019.

Galaktooligosaharidi (GOS), neprobavljiva prehrambena vlakna, mogli bi utjecati na smanjenje crijevne propusnosti kod pretilih osoba putem povećanja broja dobrih bakterija u crijevima, zaključak je nove studije objavljene u časopisu Microbiome.

U trotjednoj studiji sudjelovalo je 114 ispitanika starosti 18 do 65 godina s indeksom tjelesne mase 30 do 40 kg/m2. Ispitanici su nasumično razvrstani u šest skupina ovisno o tome jesu dobivali: laktozu (kontrolna skupina), prebiotičke GOS, probiotičke sojeve Bifidobacterium adolescentis (IVS-1) i Bifidobacterium lactis (BB-12) ili simbiotičke kombinacije.

Rezultati su pokazali da je u uzorku stolice kod skupine koja je dobivala IVS-1 bio prisutan značajno veći broj dobrih bifidobakterija u odnosu na skupinu koja je dobivala BB-12. Štoviše, konzumacija prebiotičkih GOS-a također je pokazala nedvojben bifidogeni učinak.

Međutim, uzimanje kombinacije GOS-a i bifidobakterija nije rezultiralo značajno većim brojem bifidobakterija u odnosu na unos izoliranih probiotičkih sojeva.

Voditelj znanstvene skupine ističe da je ovo prva klinička studija čiji rezultati upućuju na blagotvoran učinak GOS kod crijevne funkcije zbog čega bi se trebala razmotriti njihova primjena kod stanja koja su povezana sa sindromom propusnih crijeva.