Datum objave: 01. 04. 2010.

Da čokolada može imati pozitivan utjecaj na zdravlje pokazuje i nova studija njemačkih znanstvenika. Prateći navike konzumacije čokolade gotovo 20 000 ljudi tijekom 10 godina ustanovili su kako malo čokolade dnevno može sniziti krvni tlak i smanjiti rizik od bolesti srca i krvnih žila.

Pokazalo se i da su ispitanici koji su konzumirali najveće količine čokolade imali smanjeni rizik od infarkta miokarda i moždanog udara za oko 40% u usporedbi sa ispitanicima koji su unosili najmanje količine čokolade. Znanstvenici takav učinak čokolade objašnjavaju djelovanjem flavanola iz kakaa na stanice koje se nalaze na stijenkama krvnih žila. Naime, flavanoli povećavaju bioraspoloživost nitatnog oksida, spoja koji se prirodno nalazi u stanicama, a koji utječe na opuštanje glatkih mišića i širenje krvnih žila. Također nitratni oksid smanjuje „ljepljivost“ krvi i time snižava afinitet vezanja bijelih krvnih stanica za površinu krvnih žila.

Znanstvenici savjetuju da se prepustite uživanju čokoladnih jaja, ali i da pripazite na ukupni energetski unos te da imate na umu da što je veći postotak kakaa, čokolada ima snažnije blagotvorno djelovanje.

Izvor: European Heart Journal