Vitaminoteka

Datum objave: 10. 12. 2019.

Procjenjuje se kako 3 milijuna ljudi u Europi pati od upalnih bolesti crijeva, a procijenjeno je da izravni troškovi zdravstvene zaštite iznose do 5,6 milijardi eura.

Tim znanstvenika sa Sveučilišnog medicinskog centra Groningen otkrio je kako bi određena hrana koja se redovito konzumira kao dio mediteranske ili biljne prehrane mogla pomoći u rastu crijevnih bakterija s protuupalnim svojstvima.

Znanstvenici su pratili četiri skupine ispitanika - opću populaciju, bolesnike s Crohnovom bolesti, bolesnike s ulceroznim kolitisom i one sa sindromom iritabilnog crijeva (IBS). Analizirali su uzorak stolice svakog ispitanika za rekonstrukciju mikrobiote domaćina i usporedili ga s rezultatima upitnika o učestalosti konzumacije hrane.

Temeljito je razmotrena povezanost između prehrambenih obrazaca ili pojedinih namirnica i mikrobiote crijeva. Povezivanje prehrane s mikrobiomom crijeva daje nam veći uvid u odnos između prehrane i crijevnih bolesti.

Utvrđeno je kako je čak 61 namirnica povezana s mikrobnom populacijom te da postoji 49 slučajeva gdje su prehrambeni obrasci međusobno povezani s mikrobiomom crijeva.

Ova saznanja upućuju da će prehrana vjerojatno postati značajna i ozbiljna komponenta liječenja bolesti crijeva, upravo zbog njenog značajnog utjecaja na mikrobiom crijeva.

Mediteranska prehrana bogata žitaricama, mahunarkama, ribom i orašastim plodovima povezana je sa smanjenjem broja potencijalno štetnih, aerobnih bakterija. Učestalija konzumacija ove hrane povezana je i s nižim razinama upalnih markera u stolici za koje je poznato da se povećavaju tijekom crijevne upale.

"Prehrana bogata orasima, voćem, veći unos povrća i mahunarki u kombinaciji s umjerenom konzumacijom namirnica životinjskog porijekla poput ribe, nemasnog mesa, peradi, fermentiranih mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti i crnog vina, te manjim unosom crvenog i prerađenog mesa, kao i slatkiša  pokazala je blagotvoran utjecaj na ekosustav crijeva u našem istraživanju.", zaključila je autorica istraživanja Bolte.

Izvor: UEG Week 2019