Ela Lučić

Datum objave: 20. 07. 2020.

Uzimanje bakterijskog soja L. rhamnosus GG (LGG) u obliku dodatka prehrani može pomoći u održavanju i kontroli razine glikoziliranog hemoglobina (HbA1c) u zdravih sredovječnih i starijih osoba, pokazali su rezultati nove studije, prve takve vrste. Glikozilirani hemoglobin marker je dugotrajne povišene razine glukoze u krvi.

Znanstvenici su nastojali ispitati blagotvorne učinke bakterijskog soja LGG-a na kognitivne funkcije i raspoloženje te su analizirali podatke 93 ispitanika.

Rezultati su pokazali kako je došlo do skromnog povećanja vrijednosti glikoziliranog hemoglobina s 38,86 mmol/mol na 39,12 mmol/mol u skupini koja je uzimala placebo, ali je povećanje bilo statistički značajno.

S druge strane, u skupini koja je uzimala bakterijski soj LGG u obliku dodatka prehrani razine glukoze u krvi ostale su stabilne, te su iznosile 38,45 mmol/mol na početku ispitivanja i 38,12 mmol/mol nakon uzimanja probiotika tijekom 90 dana.

Unatoč ovim obećavajućim rezultatima, potrebne su dodatne studije kako bi se razjasnile moguće koristi bakterijskog soja Lactobacillus rhamnosus GG za zdrave pojedince, naglasili su znanstvenici. Za potvrdu rezultata potrebne su veće i raznovrsnije skupine ispitanika koji bi uzimali dodatak prehrani dulje vrijeme, primjerice kroz nekoliko godina. Slično tome, potrebne su dodatne studije kako bi se razjasnile koristi u promjeni razine HbA1c, ali ne i glukoze na tašte. Naime, prethodno provedena studija pokazala je kako se navedeni indeksi mogu razlikovati zbog demografskih, psihometrijskih i fizioloških čimbenika (npr. spol, etnička pripadnost, pogreška u mjerenju, utjecaj ekskurzije glukoze).

Također, autori studije ističu kako je potrebno utvrditi i najpovoljniju dozu i kombinaciju probiotika. Za bakterijski je soj Lactobacillus rhamnosus GG poznato kako poboljšava kontrolu glikemije (podaci iz studija na miševima) i dobro se podnosi, iako je potrebno proučiti relativne prednosti ostalih dodataka probiotika samostalno i u kombinaciji. Konačno, potrebno je ispitati interakciju probiotika u obliku dodatka prehrani i drugih metoda za liječenje dijabetesa tipa 2 kao što su promjena prehrane, vježbanje i terapija metforminom, jer je poznato kako oni također neovisno utječu na sastav mikrobiote crijeva.

Izvor: Diabetes & Metabolic Syndrome: Clinical Research & Reviews