Datum objave: 26. 05. 2010.

Izloženost specifičnim bakterijama iz okoliša moglo bi povećati sposobnost učenja, pokazala je nova studija predstavljena na sastanku društva The American Society for Microbiology u San Diegu.

Mycobacterium vaccae je bakterija koja se prirodno nalazi u zemlji, a ljudi ju po svoj prilici udahnu ili unesu u organizam tijekom boravka u prirodi.

Ranija istraživanja pokazala su kako bakterije Mycobacterium vaccae davane miševima, a koje su prethodno termički tretirane, stimuliraju rast neurona u mozgu što rezultira povišenim razinama serotonina i smanjenim osjećajem tjeskobe.

S obzirom da serotonin ima ulogu u procesu učenja, znanstvenici su dodali netretirane bakterije u prehranu miševa i procjenjivali njihovu sposobnost snalaženja u labirintu. Rezultati su pokazali kako su miševi hranjeni bakterijama pronalazili put u labirintu dvostruko brže i pritom nisu pokazivali znakove tjeskobe za razliku od miševa koji nisu dobivali bakterije.

Iako je učinak bakterija kratkoročan, ovo istraživanje daje zanimljiv uvid o utjecaju okoliša odnosno vanjskog prostora na proces učenja i daje potvrdu o korisnosti školske nastave na otvorenom.

Ključne riječi: djeca,