Datum objave: 02. 02. 2015.

U novom istraživanju objavljenom u časopisu The EMBO Journal, znanstvenici su otkrili da je prisutnost određenih tipova bakterija u crijevnoj mikroflori mladih miševa povezana s autoimunim reakcijama u kasnijem životu.

Istraživanje je bilo provedeno na miševima kojima su nedostajali sekundarni limfni organi – slezena, limfni čvorovi, krajnici i druge tvorevine bitne u sazrijevanju stanica imunološkog sustava.

Primijećeno je da je jedna četvrtina ispitivanih miševa razvila antitijela koja napadaju specifične proteine u staničnim jezgrama. Ova nepoželjna, autoimuna reakcija imunološkog sustava pokazala se povezanom s prisutnosti određene skupine bakterija u probavnom traktu. Radi se o tzv. segmentiranim filamentoznim bakterijama za koje je poznato da naseljavaju probavni sustav mnogih životinja, uključujući i ljude.

Autoimune reakcije protiv vlastitih staničnih komponenti mogu dovesti do oštećenja tkiva i razvoja bolesti, a tip oštećenja zapažen u ovom istraživanju povezuje se s lupusom i sistemskom sklerozom.

Tek će buduća istraživanja moći utvrditi točan molekularni mehanizam koji dovodi do razvoja lupusa i sistemske skleroze kod ljudi, međutim, otkriveno je novo područje istrage uzroka i potencijalne terapije ovih autoimunih bolesti.