Ela Lučić

Datum objave: 01. 06. 2020.

Bademi sadrže mnoštvo bioaktivnih spojeva te jednostruko nezasićenih i višestruko nezasićenih masnih kiselina koje blagotvorno djeluju na kardiovaskularno zdravlje.

Znanstveni dokazi ukazuju kako bi konzumacija oko 42 grama orašastih plodova dnevno, kao sastavni dio prehrane s niskim udjelom zasićenih masti i kolesterola, mogla umanjiti rizik od srčanih bolesti

Iako ne postoji izravna studija u kojoj se ispitivao utjecaj konzumacije badema na ishode kardiovaskularnih bolesti, rezultati nedavno provedene meta-analize otkrili su kako konzumacija badema smanjuje vrijednosti čimbenika rizika od kardiovaskularnih bolesti. Smanjenje tih čimbenika povećanom konzumacijom badema može umanjiti financijski teret medicinskih intervencija povezanih s kardiovaskularnim bolestima, ističu znanstvenici. Svrha ovog istraživanja bila je utvrditi može li konzumacija badema poslužiti kao ekonomski poželjna alternativa za primarnu prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

Znanstvenici su okupili 150 odraslih osoba s povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2, a 48 muškaraca i 89 žena bilo je uključeno i na kraju studije. Ispitanici su konzumirali 42,5 g badema dnevno tijekom jedne godine te su rezultati uspoređeni s rezultatima odraslih osoba koje nisu konzumirale bademe u istom vremenskom razdoblju.

Na kraju studije istraživači su primijetili smanjenje vrijednosti čimbenika rizika od kardiovaskularnih bolesti, poput LDL kolesterola, ukupnog kolesterola, tjelesne mase i apolipoproteina B (proteina koji sudjeluje u metabolizmu lipida) među ispitanicima koji su konzumirali bademe.

Uočeno je kako su ti ispitanici morali plaćati manji broj zdravstvenih intervencija povezanih s kardiovaskularnim bolestima tijekom jednogodišnjeg razdoblja. Međutim, znanstvenici su istaknuli kako je potrebno prikupiti više podataka u svrhu procjene troškova konzumacije badema i medicinskih intervencija tijekom određenog vremenskog razdoblja.

Izvor: BMC Public Health