Tamara Roman

Datum objave: 26. 01. 2021.

Uvođenje avokada u svakodnevnu prehranu može pomoći u poboljšanju zdravlja crijeva povećavanjem broja i raznolikosti bakterija u crijevima, pokazalo je nedavno istraživanje Sveučilišta Illinois.

Avokado ima visoki udio jednostruko nezasićenih masnih kiselina i prehrambenih vlakana koja imaju važnu ulogu u podršci zdravlja crijeva i mikrobioma.

Prethodno provedena istraživanja pokazala su vezu između redovite konzumacije avokada i sitosti, kao i utjecaj na smanjenje razine kolesterola u krvi. Međutim, mnogo se manje zna o tome kako avokado može utjecati na crijevne bakterije koje imaju ulogu u razgradnji vlakana.

Cilj ove studije bio je istražiti učinke konzumacije avokada na gastrointestinalnu mikrobiotu te ispitati hipotezu da masti i vlakna u avokadu pozitivno utječu na crijevni mikrobiom. Također, istražena je veza između bakterija crijeva na ishode zdravlja. Studija je obuhvatila 163 odrasle osobe između 25 i 45 godina koje su imale prekomjernu tjelesnu masu ili su bile pretile, ali inače zdrave. Ispitanici studije dobivali su jedan osigurani obrok dnevno kao zamjenu za doručak, ručak ili večeru. Jedna je skupina konzumirala avokado uz svaki obrok, dok je kontrolna skupina konzumirala sličan obrok, ali bez avokada.

Znanstvenici su tijekom 12-tjedne studije prikupljali uzorke krvi, urina i stolice ispitanika. Izvijestili su i koliko su osiguranih obroka pojeli, a svaka četiri tjedna bilježili su sve konzumirane obroke.

Otkrili su da je svakodnevna konzumacija avokada rezultirala povećanom razinom kratkolančane masne kiseline acetata u stolici, povećanjem broja bakterija roda Faecalibacterium, Lachnospira i Alistipes (bakterija zaslužnih za fermentaciju prehrambenih vlakana) i povećanom koncentracijom metabolita koje proizvode bakterije u uzorcima stolica skupine ispitanika koja je konzumirala avokado.

Unos svježeg avokada tijekom razdoblja od 12 tjedana rezultirao je promjenama u fekalnoj mikrobioti i povećanim koncentracijama mikrobiološki dobivenih metabolita kod odraslih ispitanika s prekomjernom tjelesnom masom i pretilošću. Ova otkrića pružaju informaciju o utjecaju unosa avokada na crijevnu mikrobiotu te imaju važne implikacije na prehrambene intervencije provedene među rastućom rizičnom populacijom odraslih s prekomjernom tjelesnom masom ili pretilošću.

Iako se već doživljava hranjivom namirnicom bogatom važnim mikronutrijentima poput kalija, vlakana i "zdravih" masti, ovo istraživanje pruža snažne dokaze da bi se i avokado mogao smatrati hranom koja pokazuje blagodati za zdravlje crijeva.

Izvor: Journal of Nutrition