Novo istraživanje američkih znanstvenika još je jednom potvrdilo da je za bolju apsorpciju karotenoida iz hrane poželjno kombinirati ih s hranom bogatom mastima, u ovom konkretnom slučaju s avokadom. Ovo je značajno jer, osim što imaju antioksidativno djelovanje, neki karotenoidi, prije svega α- i β-karoten, su i provitamini A, što znači da se u organizmu mogu prevesti u aktivne oblike vitamina A. U tom su procesu bitne i masti – u istraživanju je primijećeno da je dodatak avokada poboljšao i prevođenje provitaminskih karotenoida u aktivni vitaminski oblik.

Istraživanje je bilo podijeljeno na dva dijela, a u svakom je sudjelovalo po 12 zdravih muškaraca i žena. U prvom dijelu cilj je bio istražiti poboljšava li svježi avokado apsorpciju karotenoida provitaminskog djelovanja iz umaka od posebne rajčice bogate β-karotenom, te povećava li njihovu pretvorbu u aktivni oblik vitamina A u organizmu. U drugom dijelu istraživanja cilj je bio isti samo je proučavana kombinacija svježeg avokada i sirove mrkve.

Rezultati su pokazali da je, u usporedbi sa samostalnim unosom umaka od rajčice, dodatak jednog avokada (150 g) povećao apsorpciju β-karotena 2,4 puta, a prevođenje provitamina A u vitamin A 4,6 puta. Što se tiče obroka od sirove mrkve, dodatak avokada poboljšao je apsorpciju β-karotena 6,6 puta, a α-karotena 4,8 puta. Prevođenje provitaminskih karotenoida iz sirove mrkve u biološki aktivni vitaminski oblik, dodatak 150 g avokada povećao je čak 12,6 puta.

Iako je potrebno još istraživanja kako bi se utvrdilo da li je navedeni učinak prisutan kod svih pojedinaca, ova kombinacija se za sada pokazala moćnom i korisnom. Pravilno kombiniranje hrane, uz to što donosi užitak našim okusnim pupoljcima, može pomoći tijelu da bolje iskoristi sve prehrambene blagodati koje nudi.

Izvor: The Journal of Nutrition

Pošalji prijatelju na email

Komentari