Maja Biličić

Datum objave: 15. 11. 2017.

Proučavanjem antocijanina, tamnoplavih flavonoida iz voća poput grožđa, borovnica ili acai bobica, znanstvenici su naišli na njihov prebiotički učinak koji bi uvelike pomogao protiv pretilosti, visokog kolesterola i preddijabetičkog stanja.

Znanstvenici su prikupili podatke 35 istraživanja o bioraspoloživosti antocijanina, provedenih između 2000. i 2017. godine uz pomoć in vivo, ex vivo ili in vitro metoda.

Otkrili su da mnoga istraživanja povezuju antocijanine s crijevnom mikrobiotom te da neki od znanstvenika smatraju kako djeluju kao prebiotici. U dva ranija istraživanja konzumacijom hrane bogate antocijaninima došlo je do povećanja u broju bakterije roda Bifidobacterium.

Mikrobiota živih organizama ima enzimski sustav koji pri metabolizmu antocijanina proizvodi spojeve s različitim biološkim aktivnostima, no ne postoji standardizirana metoda kojom bi se procijenila njegova bioraspoloživost.

Znanstvenici savjetuju da se pri formulaciji hrane u obzir uzmu individualne promjene u crijevnoj mikrobioti te da se koriste produkti fermentacije koji će potaknuti apsorpciju pigmenata, što će dovesti do povećanja bioraspoloživosti, odnosno do pozitivnih promjena u individualnoj mikrobioti.

Izvor: Journal of Food Composition and Analysis