Josip Rešetar

Datum objave: 11. 04. 2018.

Prema novoj studiji objavljenoj u časopisu Nature ograničen unos određenih aminokiselina, prvenstveno asparagina, može utjecati na smanjenje širenja smrtonosnih tipova karcinoma dojke.

U istraživanju su korišteni miševi čije su stanice bile zahvaćene trostruko negativnim karcinomom dojke, za kojeg je poznato da se širi i raste znatno brže od ostalih tipova karcinoma. Naziv ''trostruko negativni'' potječe od svojstva tumora da ima nedostatak receptora za hormone estrogena, progesterona te nedovoljnu sintezu proteina HER2 – zbog čega je otporan na uobičajene tretmane i izaziva veliku smrtnost.

Istraživanje je pokazalo da je prisutnost enzima koji stvara asparagin, asparagin sintaze, u primarnom tumoru bila snažno povezana s kasnijim metastazama.

Štoviše, širenje karcinoma je bilo značajno smanjeno ukoliko bi se smanjila aktivnost tog enzima, bilo putem kemoterapije (L-asparaginaza) ili putem prehrane (restrikcija asparagina).

Zbog povoljnih rezultata u istraživanju na miševima, znanstvenici već sada razmatraju  provođenje kliničkih studija zasnovanih na niskom unosu asparagina. Asparagin, inače,  sadrži proteinima bogata hrana poput govedine, peradi, jaja, ribe, mliječnih proizvoda ali i biljne namirnice poput krumpira, soje, sjemenki, orašastih plodova te šparoga.