Vitaminoteka

Datum objave: 03. 12. 2013.

Aminokiseline su sastavni dio proteina, osnovnih građevnih jedinica u organizmu.

Asparagin se dosada smatrao neesencijalnom aminokiselinom jer se stanice tijela opskrbljuju adekvatnim količinama putem prehrane te ju je tijelo u mogućnosti samo proizvesti. No, najnovija studija ukazuje na njegovu esencijalnost za adekvatnu funkciju stanica mozga.

Iako se dovoljne količine asparagina mogu apsorbirati iz namirnica životinjskog porijekla (mesa, jaja, mliječnih proizvoda) zbog nemogućnosti prolaska kroz krvno moždanu barijeru, određena količina asparagina lokalno se sintetizira u mozgu.

No, kanadski znanstvenici su otkrili da genetskom mutacijom specifičnog enzima ne dolazi do lokalne proizvodnje asparagina u mozgu. Manjkom enzima koji omogućuje sintezu asparagina u mozgu dolazi do teških neuroloških stanja koje dovode do smrti, a poremećaj se javlja isključivo u djece.

Unatoč tome što doza asparagina nije definirana, znanstvenici tvrde, da primjenom dodataka prehrani u obliku asparagina u dojenčadi, možemo osigurati adekvatnu količinu aminokiseline u mozgu te prevenirati razvoj teških neuroloških poremećaja.

Izvor: The Université de Montréal Faculty of Medicine