Vitaminoteka

Datum objave: 12. 04. 2018.

Dodaci prehrani s magnezijem unatrag nekoliko godina bilježe porast potražnje i razvoj različitih dozirnih oblika.

Također, znanstvenim istraživanjima pokazuje se kako određeni kemijski oblici magnezija imaju poboljšanu apsorpciju u usporedbi s nekim ranije korištenim uvriježenim oblicima.

Porast popularnosti i potražnje za magnezijem nije se dogodio slučajno. Naime, poznato je kako veliki dio moderne populacije ne unosi preporučene dnevne doze magnezija uslijed osiromašenja tla, nedovoljne konzumacije namirnica bogatih magnezijem, ali i povećanih potreba u pojedinim populacijskim skupinama kao što su sportaši, rekreativci, trudnice te kronični bolesnici.

U suradnji s IQIVA Market Viewer 2018 donosimo vam pregled prodaje dodataka prehrani s magnezijem u Republici Hrvatskoj.

Kada govorimo o financijskim pokazateljima prodaje magnezija, u 2017. godini Hrvati su potrošili nešto više od 33 milijuna kuna na magnezij u svim oblicima dodataka prehrani dostupnih na tržištu. Za usporedbu, 2013. godine na sve oblike magnezija potrošeno je nešto više od 21 milijun kuna, što ukazuje na značajan porast u samo četiri godine.

Slika 1 Ukupna prodaja jediničnih pakiranja magnezija (Izvor: IQVIA 2018)

Prodaja jediničnih pakiranja magnezija od 2015. godine do 2017. godine bilježi kontinuirani rast (Slika 1). Tržište magnezija pokazuje umjereni rast od 2013. do 2015. godine , a u 2016. i 2017. godini dolazi do naglog ubrzavanja rasta. Za gotovo 20%-tni rast u 2018. godini najviše je zaslužan magnezij u prahu.

Slika 2 Raspodjela prodaje prema obliku magnezija (Izvor: IQVIA 2018)

Top lista dozirnih oblika magnezija po prodaji u 2017.godini
1. mjesto - Magnezij u obliku šumećih tableta
2. mjesto - Magnezij u obliku praha (direkt-oblici)
3. mjesto - Magnezij u obliku tableta

Prodaja pripravaka s magnezijem u 2017. godini

Uvjerljivo prvo mjesto po udjelu prodaje drži magnezij u obliku šumećih tableta koji se tradicionalno koristi već dugi niz godina u hrvatskoj populaciji. Tzv. direkt-oblici, ili magnezij u prahu na drugom su mjestu, a najmanji udio zauzimaju oblici u tabletama.

Statistički podaci (Slika 2) pokazuju kako pripravci s magnezijem u obliku šumećih tableta bilježe najveću prodaju koja kontinuirano raste od 2015. godine. S druge strane, dok rast prodaje pripravaka s magnezijem u obliku tableta stagnira, zanimljivo je kako prodaja magnezija u obliku praha odnosno tzv. direkt – oblika od 2015. godine bilježi značajan kontinuirani rast.

Cjeloviti pregled proizvoda s magnezijem dostupnih na našem tržištu možete pogledati ovdje.

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: dodaci prehani, hrvatska, magnezij,

Komentari