Rastući problem zagađenja plastikom čije se čestice sve učestalije nalaze u našoj hrani, vodi, ljudima i životinjama zahtijeva nova promišljanja i rješenja.
Ove godine bio&bio, domaći lanac trgovina 100% ekološkom hranom predstavio je prvu kompostabilnu ambalažu uz obećanje da će sve proizvode kućne robne marke „preodjenuti“ u ekološki održivu foliju koja se može odlagati u organski otpad te tako utjecati na smanjenje plastike u okolišu. U prosincu obilježavaju završetak projekta i sa zadovoljstvom ističu kako su kupci prepoznali i podržali projekt.
Ovo je pionirski projekt ulaganja poslovnog subjekta u ovakvu održivost proizvoda, a i sama kompostabilna folija je inovacija koju koristi tek nekoliko europskih proizvođača hrane.
„Više od godinu dana smo pripremali projekt zamjene pakiranja proizvoda u bio&bio robnoj marki u kompostabilnu foliju s isto tako kompostabilnom naljepnicom. Tako smo tijekom 2020. godine sve proizvode naše kućne marke, njih ukupno 111, prebacili iz plastične u kompostabilnu ambalažu što je jedinstveno na našem tržištu“, istaknula je Jadranka Boban Pejić, direktorica tvrtke Biovega i vlasnica bio&bio trgovina.
Ova kompostabilna ambalaža načinjena je od celuloznih vlakana te se u potpunosti razgrađuje i postaje dijelom okoliša, kao prirodni otpad. Prikladna je za organsku reciklažu te zadovoljava stroge kriterije europske norme EN 13432 o industrijskoj kompostabilnosti. Kako bi kupcima olakšali odlaganje i naljepnica na pakiranju je kompostabilna, tako da se cjelokupna ambalaža može odložiti u bio otpad. Proizvode ćete prepoznati po certifikatu kompostabilne ambalaže na naljepnici, ali i po šuškavoj teksturi.
S obzirom na to da su naši građani sve svjesniji štetnog utjecaja plastike u okolišu, kupci u bio&bio trgovinama pozdravili su ovakav potez i ulaganje u održiv razvoj branda.
„Kompostabilna ambalaža znatno je skuplja od plastične ambalaže i to je bio jedan od izazova s kojim smo se nosili. Odlučili smo da unatoč tomu nećemo mijenjati cijene te smo se tako svjesno odrekli dijela marže i profita. Jako smo sretni i zahvalni da su to kupci prepoznali i da tako zajedno smanjujemo količinu plastike u okolišu. Uz to, vrlo blisko surađujemo i s partnerima koji ulažu u ambalažu od recikliranih materijala, biljnih materijala i tu je također sve više inovacija. Želimo i dalje nastaviti pronalaziti načine za smanjenje plastike, ovo je tek početak!“, poručuje Boban Pejić.
U prosincu, uoči blagdana, bio&bio proslavlja završetak projekta te su police s kućnom markom bio&bio pune proizvoda u kompostabilnoj ambalaži, kao svojevrsna poruka o ulaganju u budućnost. Možda je ova poruka još i značajnija jer se priča odvija u turbulentnoj 2020. godini koja nas je često potaknula da se upitamo o tome što je „normalno“ i u kakvom svijetu želimo živjeti.