Vitaminoteka

Datum objave: 03. 07. 2018.

Današnji tempo života, povećan broj radnih sati, stres, i ostale 'blagodati' suvremenog života sve češće, kod velikog broja ljudi, uzrokuju probleme sa spavanjem, ili točnije rečeno nespavanjem. 

Poznato je da određena hrana poput sendviča od puretine, banane i šalica toplog mlijeka s medom čine gotovo idealan večernji obrok za osobe koje imaju problema sa snom, dok zreli sirevi i čokolada djeluju suprotno. Saznajte koja hrana pomaže kod nesanice. 

Što može pomoći?

U posljednji dnevni obrok poželjno je uključiti namirnice bogate kompleksnim ugljikohidratima, primjerice integralni kruh, pecivo, žitarice, integralne krekere. Naime, vjeruje se da ugljikohidrati, zbog svojstva da podižu razinu serotonina, neurotransmitera koji potiče spavanje, imaju blago uspavljujuće djelovanje.

Idealno je uz kompleksne ugljikohidrate kombinirati puretinu, tunu, mlijeko, jogurt. Ove namirnice bogate su triptofanom, aminokiselinom koja potiče rast razine serotonina.

Piletina, banane, smokve, datulje, kikiriki, zeleno lisnato povrće, soja, orašasti plodovi, zeleni grašak, također su dobri izvori triptofana.

Većina spomenutih namirnica zapravo posjeduje kombinaciju nutrijenata za koje se vjeruje da mogu pomoći u osiguravanju kvalitetnijega sna. A među tim nutrijentima izuzetno su važni vitamini B skupine, i to posebice B3, B6 i B12 vitamin koji se nerijetko, čak i u obliku suplemenata preporučaju osobama koje pate od nesanice, te minerali kalcij i magnezij.

Što je uputno izbjegavati?

Određene namirnice mogu produljiti vrijeme potrebno da zaspimo ili pak pogoršati kvalitetu sna. Osobe koje pate od poremećaja spavanja bi iz posljednjeg dnevnog obroka, koliko je to moguće, trebale izbaciti zrele sireve - camembert, goudu, mozzarellu, parmezan i roquefort, jetru, sušenu, usoljenu, dimljenu ili konzerviranu ribu, kobasice, suho meso, kiseli kupus, konzervirane krastavce, masline, čokoladu i špinat. Spomenute namirnice sadrže tiramin, molekulu koja potiče oslobađanje norepinerfina, moždanog stimulansa koji nas održava budnima.

U skupinu namirnica koje zbog njihovog stimulativnog djelovanja treba izbjegavati prije spavanja spadaju i kava, odnosno napici i namirnice koje sadrže kofein, te alkohol. 

Iako, alkohol zbog omaljujućeg djelovanja, može skratiti vrijeme potrebno da zaspimo, dokazano je da alkohol općenito negativno utječe na kvalitetu sna jer povećava vjerojatnost buđenja usred noći. Alkohol potiče i lučenje adrenalina, što pak ometa transport triptofana u mozak, pa tako posljedično nepovoljno djeluje i na razinu serotonina u mozgu.

Saznajte koje prehrambena pravila vrijede za osobe koje pate od nesanice.

Sokom od višnje protiv nesanice

Sok od višnje bi mogao pomoći ublažiti nesanicu i skratiti vrijeme potrebno za potpuno utonuće u san, ukazala je studija objavljena 2010. godine u časopisu Journal of Medicinal Food. Vjeruje se kako višnje djeluju povoljno kod nesanice zbog sadržaja antioksidansa melatonina za kojeg je ustanovljeno da kod ljudi utječe na prirodni ciklus spavanja.

Donosimo pregled znanstvenih saznanja na temu nesanice:

Nesanica zbog vježbanja

Melatonin – saveznik u borbi protiv nesanice i „zimskog bluesa“

Riža s visokim glikemijskim indeksom pomaže kod nesanice

Melatonin - čuvar sna

Matičnjak i valerijana za lakše usnivanje djece

Zašto je za dobru liniju važan dobar san

Sokom od višanja do boljeg sna

Gubitkom kilograma do bolje kvalitete sna

Manje stresa, a više sna za manje kilograma

 

 

 

Pošalji prijatelju na email
Ključne riječi: Melatonin, nesanica, višnja,

Komentari