Sačuvajte svoje zdravlje u trudnoći

U trudnoći su svi zabrinuti za zdravlje djeteta, a tako treba i ostati. Važno je napomenuti da žena koja nosi dijete zahtijeva jednako toliko brige i pažnje.
"U trudnoći, žene su izložene povećanom riziku od razvoja određenih bolesti i stanja kao što su npr. varikozne vene i stres" naglašava Benita J. Walton-Moss, asistent profesor s John Hopkins University School of Nursing. "Trudnoća i porod velik su teret za organizam žene, i lakše se podnose ukoliko je žena dobrog zdravlja."
Majke koje paze na svoje zdravlje tijekom trudnoće povećavaju svoje šanse za lakši porod te mogu izbjeći probleme koji se mogu pojaviti nakon rođenja djeteta.
Na neke stvari žena mora posebno obratiti pažnju tijekom trudnoće i nikako se ne smije zapostaviti.

Uzimajte suplemente kalcija
Razvijanjem, fetus uzima sve nutijente koji su mu potrebni, što može uzrokovati "pražnjenje" majčinih "zaliha". Kako većina žena ne dobiva dovoljne količine kalcija ni u "normalnim okolnostima", trudnice su pogotovo izložene riziku od deficita ovog minerala koji je esencijalan za izgradnju i održavanje čvrstih kostiju.

Pazite na svoju tjelesnu masu

Zaštitite svoje noge
Kod trudnica je povećan rizik od razvoja varikoznih vena. Ovo stanje najčešće se javlja na nogama, a karakterizirano je vidljivim, plavim ili crvenim venama, koje su nerijetko natečene i bolne. Razlog zbog kojeg se varikozne vene često javljaju kod trudnica je taj što je protok krvi od nogu do srca, i nazad, s rastom fetusa sve slabiji. Da bi smanjili rizik od nastanka varikoznih vena, izbjegavajte predugo stajanje na nogama (preko 15 min), i kada je to moguće, podignite noge, najbolje u razinu sa srcem.

Spriječite nastanak hemeroida
Najbolja strategija za izbjegavanje hemeroida je izbjegavanje kostipacije, a da bi to postigli potrebno je piti dosta tekućine, jesti vlaknatu hranu te dosta svježeg voća i povrća.

Vježbajte zdjelične mišiće
Nakon poroda mišići blizu vaginalnog i urinarnog otvora mogu oslabiti zbog rastezanja, kao rezultat dolazi do inkontinencije prilikom kašljanja, smijanja ili bilo kojeg drugog naprezanja. Da bi izbjagli slabljenje zdjeličnih mišića, radite vježbe kontrakcije (stezanja) i relaksacije (opuštanja) mišića.

Nastojte održati dobro raspoloženje
Svima je dobro poznato stanje zvano "baby blues", odnosno stanje postporođajne depresije - povremeni osjećaji tuge koji pogađaju žene nakon poroda. Žene koje su u drugom stanju ili su tek rodile moraju biti upoznate s znacima depresije, kao što su nedostatak koncentracije, stalni osjećaji tuge i beskorisnosti, značajne promjene tjelesne mase i sl. Stručnjk bi trebao utvrditi da li se radi o trenutnom stanju, tj. postporođajnoj depresiji, ili se radi o kliničkoj depresiji, stanju koje je potrebno liječiti.

Pošalji prijatelju na email

Komentari